Nawet najlepiej zbilansowana dieta nie spełni swojego zadania, jeśli nie zadbamy o prawidłowe nawodnienie!

• Nie zawiera kalorii

• Stanowi aż 60-70% organizmu dzieci i młodzieży

• Zapewnia prawidłowy wzrost i rozwój

• Determinuje możliwości wysiłkowe

• Chroni przed przegrzaniem podczas wysiłku fizycznego

• Dzięki termoregulacji pozwala na utrzymanie stałej temperatury masy ciała

• Łagodzi bóle i zawroty głowy oraz pomaga dostarczyć składniki odżywcze i tlen do komórek ciała

• Nawilża wdychane powietrze chroniąc drogi oddechowe oraz chroni i amortyzuje ważne organy

• Niezbędna w procesie pozyskiwania energii z żywności oraz umożliwia przyswajanie substancji odżywczych

• Wspomaga usuwanie ubocznych produktów i toksyn z organizmu oraz zapewnia dobry stan stawów, ścięgien i więzadeł

• Stanowi 75% mięśni, jest niezbędna do ich prawidłowego rozwoju i regeneracji 

 

Jagoda Podkowska

/Fragment z broszury Żywienie młodych sportowców/

Więczej informacji dla trenerów znajdziecie na stronie OSPR /po zalogowaniu się/ http://ospr.edu.pl/aktualnosci/materialy-szkoleniowe-z-kursokonferencji.html